Hopp til innholdet

Klagehandsaming for Eika Kredittbank

Vi har som mål å ha nøgde kundar. Likevel kan det innimellom oppstå forhold som gjer at du som kunde ikkje er fullt ut tilfreds. Dersom det er tilfelle, ønskjer vi å høyre frå deg.

Du har moglegheit til å klage

Har du blitt utsett for svindel? Eller er du ueinig i ei avgjerd frå banken? Då kan du fremje kravet ditt ved å laste ned, fylle ut og returnere klagemeldingsskjema til oss.

Klagen kan òg sendast per e-post til ekb-klageordning@eika.no eller per post til Eika Kredittbank AS, v/ Klageordninga, Postboks 1228, 2806 Gjøvik.

Last ned skjema

Klageordninga er intern og må ikkje forvekslast med eit uavhengig organ som til dømes Finansklagenemnda. Du har ikkje plikt til å nytte bankens klageordning dersom du er ueinig i ei avgjerd frå oss. Du kan alltid bringe saka inn for Finansklagenemnda eller domstolane dersom du er misnøgd med bankens svar.

I misbruks- og svindelsaker knytt til betaling og kontobelasting, er det banken sjølv som må bringe saka inn for Finansklagenemnda eller domstolane dersom banken meiner at det er grunnlag for at du heilt eller delvis kan haldast ansvarleg.

Behandling av saker i Finansklagenemndas sekretariat er gratis for deg. Det kan påløpe eit mindre gebyr dersom du får avslag i sekretariatet og krev saka avgjort av nemnd. Det er òg gratis å nytte bankens interne klage- og reklamasjonsordning.

Dine rettar

Banken vil behandle saka di i samsvar med dei reglane som følgjer av finansavtalelova og anna regelverk. Banken kan ikkje fråvike reglar som vernar deg som forbrukar.

Banken vil i sine vurderingar òg vurdere om det ut frå dine personlege forhold og sakens karakter, er rimelege omsyn som tilseier at eit ansvar du eventuelt har, bør lempast. Vi vil òg gjerne ha ein dialog med deg dersom du ønskjer å finne fram til ei løysing med banken.

Dersom du ikkje har samtykt til ein betalingstransaksjon og reklamerer overfor banken, er det i utgangspunktet banken som er ansvarleg for transaksjonen med frådrag for ein eigenandel på kr 450,- som kan belastast deg. Finansavtalelova har likevel reglar som medfører at du sjølv heilt eller delvis kan haldast ansvarleg dersom det er grunnlag for at du kan klandrast for misbruket/svindelen. Har du opptrådt grovt aktlaust vil ansvaret vere inntil kr 12.000, medan det kan vere uavgrensa dersom du har opptrådt med forsett eller svik. Banken kan ikkje sjølv avgjere om du kan haldast ansvarleg. Banken må bringe saka inn for Finansklagenemnda eller domstolane og få medhald der, for at du skal kunne påleggjast slikt ansvar.

Dersom nokon har tatt opp urettmessig lån eller kreditt i ditt namn ved til dømes misbruk av din BankID, vil vi stille saka i bero så lenge saka blir behandla eller det pågår etterforsking eller straffesak mot mogleg gjerningsperson. Dette betyr at vi i denne perioden ikkje vil rette rettsleg krav mot deg sjølv om det etter finansavtalelova er grunnlag for at du heilt eller delvis vil kunne haldast ansvarleg. Det er òg her Finansklagenemnda eller domstolane som bindande kan avgjere om du kan ileggast ansvar.

Har du kjøpt varer eller tenester og betalt med våre betalingsløysingar, kan du vere verna dersom seljar ikkje leverer som avtalt og du har eit krav mot seljar. Har du handla med kredittkort gir finansavtalelova deg, på nærare vilkår, ein rett til å krevje banken for krav du har mot seljar.

Ta kontakt med oss dersom du ønskjer nærare informasjon om dine rettar.

Tilbakeføring

Dersom du meiner at du ikkje har godkjent eller samtykt til ein betalingstransaksjon, vil vi tilbakeføre beløpet til deg. Dette vil typisk gjelde der du meiner at du er utsett for svindel. Vi kan ved tilbakeføringa gjere fråtrekk for lovens eigenandel på kr 450,-.

Banken vil deretter undersøkje om det er banken som i samsvar med lovens hovudregel skal bere ansvaret, eller om det er grunnlag for om du heilt eller delvis kan haldast ansvarleg etter finansavtalelovas reglar. Banken kan likevel ikkje sjølv ilegge deg ansvar eller foreta gjenbelastning av din konto/kort. Banken må sjølv bringe saka inn for Finansklagenemnda eller domstol og få medhald der før ansvar kan påleggjast deg.

Fristar

For reklamasjonar der du meiner det føreligg svindel eller misbruk, eller at du har rettar mot ein seljar som banken må dekke, har finansavtalelova særskilte fristar for når du må fremje krav mot banken.

Hovudregelen er at du må varsle banken utan ugrunna opphald etter at du blei kjend med transaksjonen, og seinast innan 13 månader. I saker der du har eit krav mot ein seljar som ikkje leverer som avtalt, må du i tillegg til å reklamere overfor seljar, òg varsle banken ved første rimelege høve.

Saksbehandlingstid

Banken skal avgjere din klagesak innan 15 verkedagar frå den er mottatt. Dersom saka tek lengre tid vil vi varsle deg om dette. Saker om svindeltransaksjonar og misbruk av BankID er ofte kompliserte saker som vil kunne krevje lengre behandlingstid. Dette kan òg gjelde saker der du har eit krav mot ein seljar som ikkje leverer som avtalt.

Meddelelse av avgjerd

Du vil som kunde motta eit skriftleg svar på di sak. Dersom du ikkje får fullt medhald, vil bankens svar bli grunngjeve.

Dersom du er ueinig i ei avgjerd frå banken, vil vi foreta ei ny vurdering av saka.

Nærare opplysningar om Finansklagenemnda finn du på Finansklagenemnda.no.